Wednesday 15 April 2009

terpinga-pinga..

kenapa ngn kau..??
hal kecik pn susah payah nk diperbesarkan..??

kenapa dgn kau..??
setelah sekian lame
tiba2 mahu menambah calar dihati..

kenapa dgn kau..??
pemikiran sempit tiada ruang lagi..??

kenapa dgn kau..??
susah sgt nk menjawab bila ditegur..

kenapa dgn kau..??
berbeza dgn yang aku kenali dulu..

dulu kau seorng..
yang sentiase cube utk menyelesaikan..
yang sentiase cube utk memaafkan..
yg sentiasa mengakui kekhilafan diri..
yg sentiase berfikiran terbuka
yg sering bertegur bermesra bertanya..

kini..
bru aku mengerti..
baru aku kenali..
baru aku cube mendalami..
siapa diri kau yg sebenarnya..
maaf..
xde kene mengena dgn bby tider saya..
harap maklum..

1 comment:

  1. Syair Rindu

    sunyi semalam
    kini masih
    saat rindu
    berlabuh
    pelabuhan hati
    kini sarat
    antara rindu
    tawa dan sendu
    beriringan

    wajah kusam
    hilang ceria
    bisikan semalam
    mengusik sanubari

    perasaan
    hadir tanpa undangan
    menerjah ruang
    garing jiwa

    dalam rentak
    irama syahdu
    hati menyanyi
    Syair Rindu


    azmi alkelantani
    putrajaya
    2 jamadil awwal 1430 H

    ReplyDelete