Wednesday 25 February 2009

tempat tinggi

tempat tinggi part 1
..angin bertiup lembut..sepi dan tenang..aku melarikan diri dari suasana yang penuh kerinduan..

dikala rindu menjelma,hati menafikannya..di tempat tinggi aku mendaki,melarikan diri,menepis perasaan hati..Sambil berdiri aku memuji..memuji memuja..keAGUNGANMU ILAHI..Melafaz kata ikrar dan janji..

disini,di tempat tinggi , tempat yang sering aku lewati..tempat yang sering aku kunjungi..tempat menyendiri..tempat aku tersendiri..tenang..suasana tenang..cukup tenang untuk aku melupakan kerinduan itu..kerinduan yang penuh tanda tanye..suasana berubah lagi..terasa bagai diri bukan milik ku..terawang-awang..penuh kedamaian..keheningan terasa....

...jejak itu..bau itu..bau yang sama..haruman yang penuh memikat..bangkit..berjalan dan berjalan..mengatur langkah agar diri tidak dikesan..jauh..makin jauh..hilang tiba-tiba..diri kehampaan..

No comments:

Post a Comment